Hrek : 2006 QuadRacer LT-R450 |
2006 QuadRacer LT-R450
QuadKan 2005.10.04. 11:00
Szenzcis j versenyquad a Suzukitl!
Fotk a kptrban! //gportal.hu/gindex.php?pg=2607087&gid=562163


Egy egyedlll ATV
|
Egy versenyzsre teremtett ATV, Doug Gust ATVA Pro bajnok kzremûkdsvel. Semmi sem nagyobb prbattel egy ATV szmra mint a versenyplya. A 2006-ban bemutatsra kerl SUZUKI LT-R 450 egy versenyksz quad, melyet a SUZUKI mrnkei az ATV Grand National Pro Motocross bajnokkal, Doug Gusttal kzsen fejleszttek ki. A 450 ccm-es, 4 temû, befecskendezs motor az RM-Z 450-bl szrmazik, benzinbefecskendezvel, kiegyenslyoz tengellyel, 5 sebessges vltval, s nindtval. A mlyptsû, szles nyomtv versenyvz, hossz rugttal, nagy teherbrs lengvillval, valamint ers htstengellyel prosul, mely az agresszv, izgalmas klsvel vlik teljess. Egy nagy teljestmnyû, versenyksz ATV, mely sztnzi a vezet magabiztossgt, legyen sz a versenyplyrl, vagy egy helyi versenyplyrl egy egyszerû szombat dlutnon.
|
|
4 temû er
|
Az LT-R 450 motorblokkja a nagy teljestmnyû, 4 temû erforrsok magasiskolja, melynek lkettrfogata 449,8ccm 95,5_62,8 furat_lket arnnyal. Az j kovcsolt alumnium dugatty hrom gyûrûjbl kett kompresszi, egy pedig olajlehz gyûrû. Ez utbbi PVD eljrssal krm-nitriddel van bevonva. Ennek eredmnyekppen fellete vkonyabb s finomabb, ezltal cskkentve a srldst s az olaj fogyasztst, mikzben nveli a tartssgot. Az alumnium henger furat a SUZUKI versenysportban mr bizonytott Nikkel-Foszfor-Szilikon-Carbidjval van bevonva, mely SCEM nven ismert. sszehasonltva a hagyomnyos hengerekkel, az SCEM bevonat knnyebb, jobb hvezet, kisebb dugatty-henger tvolsgot tesz lehetv s kevsb kopik. A titnium szelepek knnyebbek, ezltal kisebb tmegû rugk hasznlatt teszik lehetv. A 36 mm-es szv s a 29 mm-es kipufog szelepek hosszabb szelepszrat kaptak, melyeket kopsgtl rteggel vontak be. A kovcsolt acl vezrmûtengelyek regesek, cskkentve a slyt s nvelve a szelep kontrollt. Az j kompakt fogaskerk hajtotta kiegyenslyoz tengely a ftengely eltt helyezkedik el.
Az j kensi rendszer sajtossga, hogy kt pumpt alkalmaz. Az egyik a vltt, a msik pedig a ftengelyt s a motor egyb rszeit ltja el olajjal. E kt pumpa hasznlata lehetv teszi, hogy mg kompaktabb legyen a forgattyshz, s a kln olajozott vlt javtja a tartssgot s komfortosabb teszi a vlts s a kuplungols rzett. Az j rvid tttelezsû 5 sebessges hajtmû olyan kompakt, mint a hagyomnyos 4 sebessges vltk, ksznheten az integrlt kapcsol szerkezetnek. A gondos fokozat arnyok nvelik a gyorsulst. A kuplung s a genertorfedl magnziumbl kszlnek, ami sokkal knnyebb teszi ket, mint a hagyomnyos alumnium fedelek. A klnvlasztott vzpumpa s kuplung fedl egyszerûbb teszi a karbantartst. A hatalmas hût s ventiltor nveli a hûts hatskonysgt. A kzpontostott rozsdamentes acl kipufog rendszer az ovl dobbal dgs s hozzjrul a tmeg kzpontostshoz.
|
A SUZUKI vezet digitlis befecskendez rendszere
|
Egy precz digitlis befecskendezs nagyban elsegti az gs hatsfokt, hozzjrul a knnyebb indthatsghoz, a kivll gzreakcihoz s az egyenletes teljestmny leadshoz mindenfle krlmnyek kztt. A 43mm-s pillangszelep hz egy multi-hole injektort tartalmaz a fejletteb zemanyag porlaszts rdekben. A befecskendez rendszert az ECM motorvezrl elektronika felgyeli. A rendszer egy 3D gyjtstrkp segtsgvel mûkdik. Az egyik trkp a beraml leveg nyomst, s a fordulatszmot, a msik pedig a fordulatszmot s a gzkar nyitottsgt veszi alapul. E rendszer ellenrzi a gyjts idzitst is. Az LT-R 450 befecskendez rendszere kevesebbet nyom, mint egy hagyomnyos 450 ccm-es ATV karburtora.
|
Egy versenyplyra tervezett vz
|
Egy pillants az LT-R 450-re s rgtn egyrtelmûv vlik, hogy ez a motor a versenyplyra termett. A hossz tengelytv, az alacsony slypont, tovbb a szles nyomtv, valamint a szilrd acl vz mind ezt segti el. Ebben a kategriban az LT-R 450 bszklkedhet a leghosszabb tengelytvval, legmlyebb slyponttal, valamint a legszlesebb nyomtvval, mely egy alacsony (780 mm) lsmagassggal prosul. A kompakt vz minden egyes elemt, gy terveztk, hogy megfelel merevsget s tartssgot nyjtson. A vz fels csve 25,4 mm, az als pedig 28,6 mm. A lengvilla csap egy ngyszgletes szerkezetbe van gyazva, melynek mrete 25,4 mm _ 18 mm.
|
Fggetlen, dupla lengkaros els felfggeszts
|
A fggetlen dupla keresztlengkaros futmû a kategria leghosszabb (254 mm) rugtjval bszklkedhet, mikzben egy igen alacsony slypontot eredmnyez. A fels lengkar 25,4 mm az als pedig 28,6 mm-es acl hengercs. A KYB els lengscsillapt jellemzje egy gztartly 14mm-es tengellyel s 40 mm-es dugattykkal, a tartssg s a felkemnyeds-llsg jegyben. A hz s nyom fokozat llthat.
|
Versenyacl lengkar
|
Az LT-R 450 htslengkarja szilrd aclbl kszlt s gy terveztk, hogy idelis merevsget biztostson versenykrlmnyek kztt is. A lengkar tengely sokkal strapabrbb ksznheten a megnvelt falvastagsgnak, az j csapgyazsnak. Az excentrikus tengely lehetv teszi a lnc feszessgnek llthatsgt A hts rugt 277 mm, mely egyedlll a kategriban. A KYB hts rugstag jellemzje szintn egy gztartly 18 mm-es tengellyel s 50 mm-es dugattykkal, mely lland csillaptst biztost. A hz s nyom fokozat szintn llthat.
|
Versenyplyra kszlt kerekek
|
Az LT-R 450 alumnium els kerekeinek mrete 10_5,50 inch mg a szintn alumnium hts kerk mrete 8_8,00 inch. A szles DUNLOP gumik (20_7R10, 18_10R8) kifejezetten az LT-R 450-hez lettek kifejlesztve. Az els kerkagyak alumniumbl, mg a htsk kovcsolt aclbl kszlnek, egyenknt 160 mm-es fktrcskkal, 25,4 mm-es ktdugattys NISSIN hidraulikus fknyereggel. A kis tmrjû els fkcsvek megerstett gumibl kszlnek. A hts fktrcsa 190 mm -es, ami 34 mm-es NISSIN egydugattys fknyereggel prosul, mely a kzifket is mûkdteti.
|
Funkcionlis szpsg
|
Az LT-R 450 karosszrija nemcsak az izgalmas klsben rejlik. A szûk tank s a T-alak lskialakts, mely a tankig felnylik s beleolvad a hts srvdbe mindkt oldalon, lehetv teszik, hogy a vezet knnyedn s gyorsan mozoghasson az lsben. A tank trfogata 10 liter. A teljes lspozcit gondosan terveztk, alapul vve Doug Gust versenygpt, melynl a f szempont a kormny-ls-lbtart helyzetnek idelis kialaktsa volt. A fûrszes acl lbtart szlessge egyedlll e kategriban, 46 mm, mely nagyobb biztonsgot ad nedves, vizes krlmnyek kztt. A hts srvd merevtje, tovbb a hts fkpedl alumniumbl kszl, cskkentve ezzel is az ssztmeget. Az als vdlemez magas tûrkpessgû mûanyag lemezbl van, mely a motor teljes als rszt befedi, megvdve az esetleges tsektl. Az alumnium els srvd s a hts kapaszkod szriatartozk. A multi-reflector, 40W-os halogn els lmpa egy csavarral van rgztve s knnyedn leszerelhet zrtplys versenyek esetre. A karosszria fels rsze a helyn marad, ha leszereljk a lmpt, amelyre rajtszm illeszthet. Az alacsony zemanyagszint- valamint a hûtvz- s a befecskendez-visszajelz lmpk a kormnnyak tetejn helyezkednek el. A gyjtskapcsol pedig a bal els srvdben kapott helyet.
|
|
Mûszaki adatok
Motor tpusa |
4 temû, vzhûtses, DOHC, 1 hengeres |
|
|
Furat x Lket |
95,5 x 62,8 mm |
|
|
Hengerûrtartalom |
450 kbcentimter |
|
|
Sûrtsi arny |
11,7 : 1 |
|
|
Keverkkpzs |
Benzin befecskendezses |
|
|
Olajmennyisg |
1,8 liter |
|
|
Gyjts |
CDI |
|
|
Indt rendszer |
Elektromos |
|
|
Kens |
Nedves olajtekn |
|
|
Ertvitel |
5 sebessges, mechanikus |
|
|
Tengelykapcsol |
Nedves, tbb trcss |
|
|
Vz tpusa |
Nagy terhelhetsgû acl vz |
|
|
Villaszg / Utnfuts |
23,8 fok / 97 mm |
|
|
Felfggeszts ell |
Fggetlen, dupla keresztlengkaros, olajcsillapts teljesen llthat rug-elfeszts, hz s nyom csillapter szintn teljesen llthat
|
|
|
Felfggeszts htul |
Kzponti lengkar, hidraulikus lengscsillaptk, teljesen llthat rug-elfeszts, nagy s kis sebessgû nyomcsillapts teljesen llthat hz-csillapter szintn teljesen llthat
|
|
|
Kerkabroncs ell |
10X5,5 AT |
|
|
Kerkabroncs htul |
8X8,0 AT |
|
|
Fkek ell |
Hidraulikus, dupla, trcsa |
|
|
Fkek htul |
Hidraulikus, trcsa |
|
|
Gumiabroncs ell |
AT 20X7R10 belsnlkli |
|
|
Gumiabroncs htul |
AT 18X10R8 belsnlkli |
|
|
zemanyagtartly |
10 liter |
|
|
Hosszsg |
1845 mm |
|
|
Szlessg |
1245 mm |
|
|
Magassg |
1085 mm |
|
|
Tengelytv |
1285 mm |
|
|
Szabad magassg |
240 mm |
|
|
ls magassg |
780 mm |
|
|
nsly |
167 kg |
MSRP: $7,299.00
|